Ibland uppstår fel i lägenheten. Här hittar du information om hur du kan åtgärda fel själv och hur du gör en felanmälan.

Kontrollera själv

  • Försvinner strömmen i din lägenhet är det bra om du först kontrollerar om det gäller hela trappuppgången eller bara din lägenhet. Är det bara din lägenhet som är strömlös? Prova då gärna om det räcker med att byta en säkring i proppskåpet, som sitter i hallen i de flesta lägenheter.
  • Är det stopp i handfat eller diskho kan det vara vattenlåset som behöver rensas. Det gör du enkelt själv.

Felanmälan

Med anledning av Covid-19

På grund av risken för smitta kommer vi tillsvidare bara fixa akuta åtgärder i lägenheterna.

Till akuta problem hör sådant som måste åtgärdas omedelbart för att inte problemen ska förvärras. Det kan vara vattenläckor, stopp i avlopp eller toalett, en kyl/frys som inte fungerar eller en hiss som stannat. Om akut skada uppstår, som behöver åtgärdas, ska hyresgästen lämna rummet/lägenheten under tiden vi har personal på plats.

Övriga åtgärder väntar vi med till dess att smittan är över.

Undvik att besöka vårt kontor. Vi ser hellre att du mailar eller ringer.