Snart dags för ny kundundersökning

Den 23 augusti kommer vi att skicka ut en ny kundundersökning. Vi hoppas att du vill svara på enkäten och hjälpa oss att bli bättre! Sista svarsdatum är den 27 september.
Hur svarar jag på enkäten?
Enkäten kommer i första hand att mejlas ut till dig. Har du inte svarat på enkäten efter några veckor får du hem ett brev med enkäten och kan svara på den så istället.
Varför ska jag svara på enkäten?
Kundundersökningen är ett sätt för dig som hyresgäst att anonymt berätta vad du tycker om Vara Bostäder. Resultatet hjälper oss att prioritera vårt arbete framåt.
Vad har hänt sen förra årets enkät?
I förra undersökningen framkom att våra hyresgäster är nöjda med bemötandet vid kontakt, kvaliteten på service vid ärendehantering och tryggheten i och runt boendena. Samtidigt pekades förbättringsområden ut. Ni önskar bättre information om vad som händer i fastigheterna, att hålla det rent och snyggt i allmänna utrymmen, utökad sortering av sopor samt utökade öppettider.
Efter att vi fått resultatet från undersökningen har vi bland annat:
- Börjat med områdesträffar för att träffa och prata med dig som hyresgäst.
- Börjat med kundfokusdagar, då vi utför enklare förbättringar i ett bostadsområde i taget. Alla medarbetare på Vara Bostäder hjälper till.
- Satt upp informationslister i alla trapphus, som möjliggör tillgänglig information om vad som händer i fastigheterna och bolaget i stort.
- Påbörjat arbetet med att bli en del av kommunens nya kontaktcenter, som öppnar den 21 september. Det kommer att innebära bättre service.
- Låtit hyresgäster tycka till om utformningen av en ny lekplats på Smedjegatan. Lekplatsen kommer att byggas till hösten.
- Fixat iordning utemiljön på Brinkestigen.
- Hyrt in en städfirma som sköter om gemensamma utrymmen, trapphus etc.
Vi hoppas att du tar dig tid att svara på enkäten.
Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss.